wtorek, 12 marca 2013

Trochę staroci, kot oraz o moim zniknięciu

Troszkę mnie nie było i nie była to zamierzona przerwa. Po raz kolejny życie mnie zaskoczyło. I bardzo pozytywnie z jednej strony i niestety z tej drugiej strony negatywnej też... No ale takie właśnie to życie jest...
Szczegóły zachowam dla siebie, bo aż tak ekshibicjonistyczna nie jestem, żeby się tu na blogu obnażać :)
I właściwie nic nowego do zaprezentowania też nie mam, ale jakoś tak przypadkiem wpadł mi w ręce jeden z moich pierwszych scrapowo - mandalowych albumów, no i postanowiłam, że przy okazji zamieszczę parę starych tworów.
I trochę Kota :D



...dokądkolwiek byśmy podróżowali, podróżujemy zawsze w tym samym kierunku.
"Nie ważne, gdzie jestem", wszystko jedno, gdzie jestem. Jestem.
Olga Tokarczuk




Prawdziwie Ci się mówi, przytomnie i niezłomnie, i tak długo wielkopomnie,
aż nie sparszywieją ze szczętem wszystkie czasy:
nie można oddać drugiemu człowiekowi większej przysługi, jak zwrócić 
mu uwagę na to, że należy być uważnym. 
Pewnego przepięknego dnia zobaczysz całą bezgraniczną, wieczną przestrzeń
rozciągającą się przed tym superbanalnym zdaniem.
Edward Stachura






















***
przebić się 
przez chaszcze myśli
powyrywać
pnącza lęków
i niech sobie idą precz
jadowite stwory
wyobraźni

żeby
w końcu wyjść na światło 
świadomości
i odnaleźć w tej cholernej dżungli 
siebie.

ad 2009

***


(...) wszystkich nas pochłonęła gra w chronienie siebie, zamiast prawdziwej gry życia.
Życie nie jest bezpieczną przystanią. Nigdy nie było i nigdy nie będzie.
Jeśli nawet posiedzimy w oku cyklonu przez rok lub dwa, to i tak nie ma znaczenia.
Nie ma żadnego bezpiecznego schronienia ani dla naszych pieniędzy, ani dla tych,
których kochamy. I nie powinniśmy się tym ani trochę martwić.
Charlotte Joko Beck



Buddyjska Modlitwa Trzech Życzeń

Obym doświadczał szczęścia 
i przyczyn szczęścia.
Obyś ty doświadczał szczęścia 
i przyczyn szczęścia.
Oby wszystkie istoty doświadczały 
szczęścia i przyczyn szczęścia.



I tym pozytywnym akcentem kończę ten może trochę przydługi post o wszystkim i o niczym :))) Wszystkie tu  cytaty są dla mnie w dalszym ciągu aktualne i wyrażają istotę moich poszukiwań. Znalazł się nawet jeden wierszyk, który kiedyś tam skleciłam. Było tego więcej, ale na poetkę się nie nadaję. Zdecydowanie wolę podziwiać słowa innych twórców. To moje słowotwórstwo to raczej forma autoterapii,  którą jest właściwie całe moje życie...
Mam nadzieję, że w końcu coś tam stworzę. Przymierzam się do tego, jak pies do jeża, ale im dłuższa przerwa tym trudniej mi się za coś zabrać.


Pozdrawiam serdecznie!!!!!!!!!!!!!






10 komentarzy:

  1. piękne prace :) a kociak uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za oknem zupełnie biało a u Ciebie jak zwykle piękne energetyzujące kolory i jeszcze cudniejszy pan kot, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pojawiasz się i znikasz...A prace piękne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie zastanawiałam się ostatnio, gdzie zniknęłaś.
    Jak zwykle jestem zachwycona, tym razem najbardziej spodobała mi się karta, świetny pomysł i jeszcze lepsze wykonanie.
    Jaki ten Twój kociak słodki, do schrupania ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ta karta to jest coś hiper pięknego!
    i jeśli zniknięcie miało coś wspólnego z tym, co ostatnio zauważyłam na fejsie, to znaczy, że znikanie ci służy :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, to jest ta dobra strona pozytywna :D:D

      Usuń
    2. Taaaak i ja ją lubię :p

      Usuń
  6. kazda piękna a kotu to chyba za dobrze jest taki rozleniwiony pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja proszę o nie znikanie :-) Ponieważ poczytuję "dogłębnie" Twojego bloga.
    Mandale i tworek wierszowy urocze, a karta obłędna <3

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę ile tu pozytywnych wibracji:-) piękne prace

    OdpowiedzUsuń