poniedziałek, 7 października 2013

Wyzwanie foto Uli (październik) - twoja słabość

Dzień pierwszy wyzwania fotograficznego Uli - twoja słabość.
Moja słabość jest wszem i wobec znana - jest to słabość do mandali...:))) Nie tylko moich, ale w moim posiadaniu są niestety tylko moje mandale, więc to one znajdują się na fotce.
To już nawet nie jest słabość... to już przeznaczenie ;))...











Słabości mam wiele - wiadomo. I jeszcze jedną z nich jest słabość do kotlecików wegetariańskich, różniastych. Lubię je robić, a jeszcze bardziej jeść. Rzadko korzystam z przepisów, bo można je robić naprawdę na różne sposoby i z różnych składników. Tu też lubię kreatywność.
Te są z kaszy jaglanej i z soczewicy czerwonej i z podsmażonej cebulki. Przyprawia się, jak się lubi. Pychota!!!



Jeśli ktoś chciałby wypróbować to potrzeba ugotować:
1 szklankę czerwonej soczewicy
1 szklankę kaszy jaglanej
podsmażyć pokrojoną cebulę - ja to robię na maśle klarowanym
Po ugotowaniu i ostygnięciu składników, mieszam je i przyprawiam jarzynką( bez glutaminianu sodu koniecznie) bazylią i oregano oraz mnóstwem kurkumy (uwielbiam!!! - jest bardzo zdrowa), a potem formuję kotleciki, obtaczam w bułce tartej i na patelnię!

Kotleciki są naprawdę proste i dość szybkie w przygotowaniu. Soczewica i kasza gotują się szybko i nie trzeba ich  mielić. Do tego surówka i uczta gotowa :))
Smacznego! ;)

Resztę słabości uczestników wyzwania można zobaczyć na blogu Uli.
Ściskam :**

7 komentarzy:

  1. Ja już mówiłam, że lubię Twoje mandale, więc nie będę się powtarzać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Mandale są świetne - piękna słabość :) A przepis na kotleciki chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mandale? Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Jak to człowiek uczy się całe życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie to samo! Widziałam takie rzeczy, ale jakoś tak podpinałam je pod pojęcie 'mozaika'. No cóż, odrobinę ignoranctwa mniej, kolejne pojęcie w głowie! :)
      Trzymaj się ciepło zdola dziewczyno!
      Daria

      Usuń
  4. oo spróbuję wykonać te kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm...a talerz okrągły.. to przecież też do mandali można zaliczyć;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń