wtorek, 3 lipca 2018

Rozprzestrzeń swoje istnienie!

Dzieńdobrywieczór Kochani :)
W zależności od pory, w jakiej będziecie to czytać.
Ja piszę tego posta po północy. Wcześniej mi się nie udało, ale za to teraz mam troszkę czasu przed spaniem.
Przedstawiam dziś książkę, którą kupiłam kiedyś dawno ładnych parę lat temu. Potem gdzieś zniknęła. I niedawno nieoczekiwanie do mnie wróciła. Przeczytałam więc ją jeszcze raz. Było to ciekawe doświadczenie czytać ją z innego, nowszego punktu zrozumienia. Jest piękna! I pełna wspaniałych cytatów! Postanowiłam wybrać dla Was Kochani kilka "smakowitych kęsów".
Troszkę sobie zatem postukam w klawiaturę ;)))
Oto "Taniec z Mistrzem". A Mistrzem jest istota pełna światła - radosny Śri Vast :)
Wszystkie cytaty poniżej pochodzą z tej książki i są autorstwa Śri Vasta :)





Sześć miliardów ludzi - sześć miliardów możliwości doświadczania życia. A ty jesteś osobą jedyną w swoim rodzaju, nikt nigdy, w całej historii ludzkości, nie będzie taki sam jak ty.  Nikt inny nie będzie się nawet uśmiechać tak, jak ty. Masz niezwykłą okazję doświadczać życia na swój własny sposób, nie kierując się cudzymi wskazówkami co do tego, co właściwe, a co niewłaściwe, nie kierując się niczym.

***

Jeśli o czymkolwiek myślisz, że "bez tego jest trudno", to znaczy, ze jesteś tego czegoś więźniem. Wyzwolenie oznacza tutaj wyzwolenie z tego więzienia, czymkolwiek jest. Nawet jeśli powiesz, że niepokoisz się, jeśli się nie pomodlisz do Boga, ja powiadam: wyzwól się od tej modlitwy, ponieważ to cię gnębi. Czyni cię niespokojnym. To samo dotyczy każdej rzeczy w życiu.

***

Ponieważ utknąłeś w swojej tożsamości, nie możesz doświadczać siebie w innych rzeczach, a więc doświadczasz siebie jedynie w tej tożsamości.

***

Rozprzestrzeń siebie, rozprzestrzeń swoje związki, rozprzestrzeń swoje przeżywanie istnienia. Życie wydarza się w ten sposób tylko raz. Niech wydarza się totalnie. Nie ma wymówki od bycia wolnym!

***

Świat to nic innego jak sposób, w jaki patrzysz na siebie samego. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego świata, to nie martw się, tylko zacznij inaczej na siebie patrzeć. Zobaczysz, że otworzy się przed tobą zupełnie inne życie.

***

Poszukujący: To dlaczego tak trudno człowiekowi doznać transformacji?

Guruji Śri Vast: Dlatego, że boi się być nikim. Nawet jeśli wiemy, że role i wszystkie wynikające z niewiedzy gierki, które uprawiamy są nieprawdziwe, w tej chwili są one dla nas  c z y m ś. W tej chwili właśnie one pozwalają ci się czuć  k i m ś. Może poszukującym, może inżynierem, może kimś pięknym, czymkolwiek, co o sobie myślisz. Z chwilą gdy to porzucasz, porzucasz swoją grę, stajesz się nikim. A to jest nirwana, stan "niktości".

***

Wyobraź sobie Boga jako kogoś z długą brodą. Załóżmy, że coś ci się stało, umierasz i stajesz przed Bogiem. Bóg pyta: "Jak tam życie? Nacieszyłeś się nim?" Co odpowiesz? "No tak, było kilka dziewczyn...". "Ale przecież dałem ci tak wiele, dałem drzewa i pszczoły, ptaki i komary, konie i wiatr, i morze i góry, i rzeki. Dałem ci tak wiele. Co z tym zrobiłeś?". Czy odpowiesz: "Byłem zajęty tylko kilkoma dziewczynami"?

Nie jestem temu przeciwny. Ale chcę, żebyś był zachłanny. Chcę, żebyś miał wszystko. Całe istnienie jest dla ciebie.

***

Stan "niktości" to stan wielkiej niezależności. Nikt może być w dowolnym momencie wszystkim i kimkolwiek. Ktoś natomiast zawsze ma problem: "Wiesz, ja jestem czymś". To coś będzie zawsze miało kłopoty, bo żeby poczuć, ze jesteś kimś, zawsze potrzebujesz kogoś innego. Bez tego kogoś się gubisz. Jeśli mówisz, że jesteś artystą, potrzebujesz publiczności, która by doceniała twoją sztukę. Jeśli mówisz, że jesteś tancerką, potrzebujesz publiczności, która doceni twój taniec, która będzie oglądać twój taniec. Jeśli jesteś śpiewakiem, potrzebujesz ludzi, którzy będą cię słuchać. Jeśli jesteś nauczycielką, potrzebujesz uczniów. Z chwilą, gdy stajesz się czymś, zaczynasz od czegoś zależeć.

Jeśli jesteś nikim, jesteś wszystkim. Gdy pojawia się uczeń, jestem nauczycielem. Gdy pojawia się nauczyciel, jestem uczniem. Gdy pojawia się pieśń, jestem tańcem. Gdy pojawia się taniec, jestem pieśnią. Gdy jest jedzenie, jem, Gdy ktoś jest jest głodny, robię coś do jedzenia, czyż nie? Jestem wszystkim. Gdy jest czysto, cieszę się tym. Gdy nie jest czysto, cieszę się sprzątaniem. Jestem wszystkim. Nie mogę oddzielić siebie od niczego. Jestem w każdej drobinie życia. Gdy mówię: "Jestem czymś", "Jestem od tego i tego", eliminuję pozostałe możliwości.

***

Jeśli twoja własna obecność sprawia ci radość, to nie sprawujesz kontroli nad drugim człowiekiem. Nie manipulujesz nikim, ponieważ jesteś wolna.

***

Bądźcie świadomi, ponieważ to życie zdarza się tylko raz. Niech będzie oryginalne. Niech będzie surowe, niegotowane. Wasze ciało nie jest wami, nie jest tym, czym jesteście. Jesteście czymś więcej.

***

To, czego ty sama szukasz, to nic innego jak przestrzeń.

***

Ilekroć poczujecie się jakoś z jakiegoś powodu, powiedzcie sami do siebie: "I co z tego?". Po pewnym czasie poczujecie się inaczej, a po jakimś czasie znów inaczej. Na tym właśnie polega urok życia, że nie tkwicie w zastoju! Wciąż się zmieniacie. Nic w was nie jest trwałe. 

***

Żeby doznać uzdrowienia, trzeba w pierwszym rzędzie uznać życie za coś pięknego, trzeba uznać, że przydarza się nam coś pięknego. Akceptuj wszystko jako dane ci narzędzie transformacji i patrz na wszystko, co się wydarza jak na szansę. Zacznij podchodzić do życia pozytywnie. Z im lepszym nastawieniem podchodzisz do wszystkiego, tym piękniej wygląda świat. W takim pięknym świecie każdy chce żyć. Gdy budzi się miłość, budzi się życie. Wtedy uzdrowienie dokonuje się naturalnie, w każdym momencie, cały czas.

***

We własnym wnętrzu, jeśli wsłuchasz się w samego siebie, jeśli wejdziesz w siebie głęboko, zobaczysz coś naturalnego, coś, co należy do ciebie. Coś nietkniętego, nieskażonego, coś, czego nie dosięgają te wszystkie uwarunkowania. Swoją prawdziwą naturę.

***

Nawiązujcie interakcje z naturą. Im częściej będziecie nawiązywać interakcje z naturą, w tym bliższy wejdziecie kontakt ze swoja własną naturą.

***

Piękno natury jest wam dane: gdy niebo igrało z chmurami, została sprezentowana sztuka. Płacicie za oglądanie filmu w kinie. A co z oglądaniem nieba? Czy powiedzieliście chociaż dziękuję? Niebo codziennie jest malowane od nowa.

***

Jutro nie jest zagwarantowane, jutro może w ogóle nie być możliwe. Jedyną rzeczą możliwą jest ta chwila, która właśnie trwa. Jesteście żywi i ta chwila jest otwarta na ową żywość. Tylko ten, kto potrafi docenić największy cud i dar, jakim jest bycie żywym w tej chwili wie, czym jest życie.

Śri Vast
'Taniec z Mistrzem 
:)





***





Musiałam troszkę ukrócić swoje zapędy, bo muszę się jednak troszkę przespać. Zajęło mi to przepisywanie półtora godziny...
Chciałam więcej, ale tyle musi wystarczyć. Mam nadzieję, że troszkę Was zainspirowałam :)

A na blogu pojawię się mniej więcej za tydzień.
Do następnego spotkania! Pięknego tygodnia życzę, pełnego żywych chwil! :**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz