piątek, 30 kwietnia 2021

Współpraca z nieuniknionym...

Kwiecień odchodzi dzisiaj i postanowiłam go pożegnać. 
Tak całkiem spontanicznie byłam wczoraj na spacerku na obrzeżach poligonu. To takie całkiem bliskie miejsce, żeby się przejść, gdy nie ma się samochodu i okazji wyjechać za miasto.
Pojawiły się we mnie sentymenty, tyle lat związana jestem z tym miejscem, tyle dziecięcych zabaw, przygód... I przez te lata,  wyrósł tam piękny, dziki, różnorodny las...
Chciałam się po prostu przejść z przyjaciółką, w ciszy, posłuchać leśnych śpiewów i być świadkiem narodzin zieleni, posłuchać, jak trawa rośnie...
Bez pozowania do zdjęć tym razem;))))) Ale nie wytrzymałam, żeby paru kadrów przyrodzie telefonem nie zrobić...;)
Połączyłam to z kilkoma zdaniami, przypowieściami Anthonego de Mello z małej książeczki "Minuta nonsensu". Jakoś mi się znowu Anthony, po wielu latach przypomniał.












Na czym polega sekret Twojego spokoju?

Mistrz odpowiedział: "Na poświęceniu się całym sercem współpracy z nieuniknionym".

A. de Mello












Pewien obcy człowiek powiedział: "szukam znaczenia istnienia".

"Oczywiście zakładasz, że istnienie kryje w sobie jakieś znaczenie", powiedział Mistrz.

"A czyż tak nie jest?"

"Gdy doświadczasz istnienia takim, jakie jest, nie takim, za jakie je uważasz, odkryjesz, że twoje pytanie pozbawione jest znaczenia", odparł Mistrz.

A.de Mello












Bardzo pragnąłbym znaleźć jakieś solidne podstawy, jakiś mocny fundament dla mojego życia.

"Spójrz na to w ten sposób", rzekł Mistrz. "Co jest solidną podstawą dla lecącego ptaka, który przemierza cały kontynent? Co stanowi mocny fundament dla ryby niesionej przez rzekę aż do morza?"

A. de Mello












Czego naucza twój Mistrz?

"Niczego".

"A więc cóż on, u licha, oferuje?"

"Tyle, ile chcesz wziąć z jego milczenia, miłości i promieni tysięcy słońc, które świecą na niebie ponad jego głową; i z każdego listka i każdego źdźbła trawy".

A. de Mello




Jest tam wiele urzekających, starych drzew. Zwłaszcza duża, stara Babcia Wierzba, nauczycielka wiedźm!...Idealne miejsce na tańce wiedźmowo - szamańskie ;))))))))
Uściski Kochani:**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz