wtorek, 2 stycznia 2018

Zdziwienie rzeczywistością

Mandala 70cm x 50cm
Lubię ją.
Jakaś czystość z niej bije... Mam wrażenie, że przenika mnie na wskroś, gdy mój wzrok spotyka się z "jej wzrokiem" :)
Zdjęcia nie oddają zupełnie tego, jak wygląda w realu.













































Zdziwienie rzeczywistością taką, jaka się zjawia, jest nabożeństwem w obliczu tego, co jest, bez robienia uników i bez chęci interpretowania.
To nabożeństwo jest zachowaniem ciszy w obliczu tajemnicy, bez chęci widzenia więcej, niż się samo z siebie pokazuje.
Jest zgodą na granice, które ustanawia dająca się doświadczyć rzeczywistość, bez chęci ich usuwania czy przekraczania.
Jest to postawa do głębi religijna, ale w naturalny i pokorny sposób.

B.Hellinger



Mam chęć na coś podobnego, ale w innych kolorach, chociaż wydaje mi się że żadna inna nie będzie już miała takiej siły wyrazu, jaką czuję przy tej mandali właśnie. Ale przecież nie będę się zamykać. Malować zamierzam dalej :)
Wszystkiego miłego życzę :** 
Oraz zadziwienia rzeczywistością taką, jaka jest w swej czystej postaci...

1 komentarz: