sobota, 24 czerwca 2017

Wpatruj się w nieskończony kosmos...

Turkusiki przybywają :)
Czy może raczej jego morskie odcienie.
Mandala ta domyka kolejny komplecik.
Mandala 40cm x 40cm











































-Ostatni Koan-


Dlaczego tu jestem? 
To pytanie gryzie mnie od dłuższego czasu.
Nie szukaj u nikogo odpowiedzi. 
Jest zbyt wielu przekonanych. 
Czy właśnie przez to nie pogrzebaliśmy Wielkiej Zagadki? 
Naukowcy, Teologowie, Filozofowie 
- Nie przejmuj się za bardzo tym co mówią. 
Nie warto zaśmiecać sobie głowy ludzkimi konceptami. 
Dzisiejszej nocy Nie zasypiaj od razu. 
Otul się ciepłym, puszystym kocem. 
Wpatruj się w niebo, 
W nieskończony kosmos, 
Wtedy czar samego istnienia poruszy twój umysł. 
W sercu zaś Odczujesz jak słodkie jest poddanie się. 
Czyż nie jesteś wszystkim? 
Ciałem niebieskim z olśniewającym blaskiem niezliczonych gwiazd. 
Pięknymi kwiatami całego świata. 
Majestatycznymi górami rozciągającymi się od Everestu aż po Góry Skaliste. Łagodnymi delfinami, ekstatycznie przemierzającymi morza. 
Niesamowicie urokliwymi kolibrami, 
które oczarowują jakby znały jakieś zaklęcia. 
Nigdy się nie narodziłeś. 
Zawsze tu jesteś. 
Po to, żeby ujrzeć własną cudowność. 
Teraz Możesz odpocząć od szukania wieczności gdzieś indziej. 
Oto Koan dla ciebie, 
Dlaczego tu jestem? 
Kontempluj go już zawsze. 
Inaczej Możesz stać się własną skończonością. 
Lęk i ambicja odbiorą ci radość, 
Żal utraconej pełni życia dopadnie cię na łożu śmierci. 
Na Wschodzie, Ludzie od zawsze intonowali najświętszą sylabę OM. 
Dotąd tylko nieliczni ją rozumieli. 
Gdyby wszyscy naprawdę poznali jej sens, 
Tańczyliby do upadłego. 
Tym razem, wypowiedz OM. 
Pamiętaj, to znaczy „jestem wszystkim”. 
A twoje ciało niech wiruje jak w dziecięcej zabawie.



Anam Thubten




Piękny tekst, prawda?
Mnie się podoba bardzo.
A przede mną jeszcze jedna mandala domykająca jeszcze jeden komplet. 
Tulam serdecznie Kochani :**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz