poniedziałek, 26 czerwca 2017

Z którego miejsca jesteś?

Mandala 30cm x 40cm
Czerwień z turkusem.
Mandala dopełniająca mandalowy komplet :)







































ABSOLUTNA PRZEJRZYSTOŚĆ
Jesteśmy przyzwyczajeni do kierowania uwagi na to co się dzieje, na to co się wydarza, na to co się zmienia. Martwimy się kiedy odchodzi, pragniemy aby wróciło. Satsang jest spotkaniem, w trakcie którego uwagę kierujemy w drugą stronę. Nie na to, co przychodzi i odchodzi, pojawia się i znika. Nie na to, co dąży, szuka, doskonali się, ale na to, co jest wieczne. Nie interesuje nas koncept, myśl rozważana w głowie czy intelektualna zabawa, ale wyłącznie bezpośrednie poznanie.

W czym zachodzi twoje ciało. W czym zachodzi życie. W czym pojawiają się myśli. Skąd przychodzą i dokąd znikają. Co jest w przerwie pomiędzy wdechem i wydechem. Co zauważa zmieniające się stany, zmieniające się doświadczenia. Z którego miejsca widzisz oddech. Z którego miejsca widzisz zmieniające się myśli. Gdzie ono jest.
Jeśli odpowiesz, że wszystko dzieje się w Tobie, to kim jest ten „Ty”, ten „Tobie”. Jaki On jest. 
Z którego miejsca patrzysz. Z którego miejsca jesteś.

Tym sposobem wracamy do źródła, wracamy do początku, do samego „Ja Jestem”. To „Jestem” jest świadkiem różnych wrażeń. W tym „Jestem” zachodzą myśli, pojawiają się, istnieją przez jakiś czas i znikają. Czy to „Jestem” też znika. Czy świadomość ma przerwy w działaniu. Czy to „Jestem” można jakoś naruszyć, zepsuć, poprawić. Czy „Jestem” ma coś do zrobienia, do zaniechania. Czy ma misję do spełnienia. Czy też „Jestem” było i jest świadkiem wszelkich prób zmieniania, doskonalenia i unikania.
Idąc jeszcze dalej. Z którego miejsca widzisz to „Jestem”. Bowiem, nawet „Jestem” jest widziane.
Wobec takich pytań cała wiedza się rozpuszcza. Ciężkość zamienia się w lekkość. Niewygoda w wygodę. Niepokój w spokój. Napięcie w rozluźnienie. Walka w poddanie. Wszystko staje się jasne. Wcale nie musisz tego rozumieć.
Absolutna przejrzystość. Temu zaufaj.

Nitya
Poznań, październik 2016


Miłego dzionka życzę Kochani :**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz