czwartek, 23 października 2014

Obecność

Zazielenił mi się wczorajszy wieczór, zazielenił się więc dzisiejszy post.
Z odrobiną złota.
Kółeczkowo. I kropeczkowo.
Mandala, 30cm x 30cm.






































OBECNOŚĆ

- Gdzie mogę szukać Oświecenia?
- Tutaj.
- Kiedy się ono dokona?
- Teraz właśnie się dokonuje.
- Dlaczegoż go nie doświadczam?
- Dlatego, że nie patrzysz.
- Na co powinienem patrzeć?
- Na nic. Po prostu patrz.
- W co?
- W cokolwiek, na czym spoczną twoje oczy.
- Czy muszę patrzeć w jakiś specjalny sposób?
- Nie. W zwykły sposób.
- Ależ, czy ja nie patrzę zawsze w zwykły sposób?
- Nie.
- Dlaczego nie?
- Dlatego że, by patrzeć, musisz tu być. Przeważnie jednak jesteś gdzie indziej.


Anthony de Mello
Minuta mądrości




Przypomniał mi się ostatnio Anthony de Mello. Mam kilka książeczek jego autorstwa. Chyba muszę przeszukać strych. Bardzo lubiłam kiedyś czytywać sobie czasem jego historyjki.

Pozdrawiam serdecznie Kochani:**

1 komentarz: